Sopimusehdot |
Tilaus / Sopimuksen synty
Tilaus on molempia osapuolia sitova, kun asiakas on hyväksynyt kirjallisena (sähköpostilla) toimitetun tarjouksen tai sopimuksen. Tarjous tai sopimus hyväksytään ilmoittamalla siitä sähköpostilla. Sisältövastuu Asiakas vastaa Okap-IT:lle toimittamastaan sisällöstä, asiasisällön oikeellisuudesta, käyttö- ja tekijäinoikeuksista ja lainmukaisuudesta. Okap-IT vastaa tekstisisällöstä, jos sen tuotanto on lisäpalveluna tilattu. Silloinkin asiakas on velvollinen tarkistamaan asiasisällön oikeellisuuden. Projektin yhteydenpito Projektiin liittyvä yhteydenpito hoidetaan puhelimitse, sähköpostitse ja videoneuvottelun avulla. Sisällöt tulee toimittaa sähköisesti osoitteeseen aineisto@okapit.fi. Verkkosivujen/verkkokaupan toteutus Okap-IT hoitaa toteutuksen itsenäisesti tai alihankintana okapit.fi verkkosivuilla ilmoitettujen yhteistyökumppaneiden kautta. Projekti aloitetaan kahden viikon sisällä tarjouksen hyväksymisestä, edellyttäen että asiakkaan kanssa on pidetty aloituspalaveri puhelimitse ja yhteistyökumppani/asiakas on toimittanut Okap-IT:lle ylläpidon tunnukset. Verkkosivut/verkkokauppa toteutetaan tilatusta palvelusta riippuen Weebly, Wordpress tai Vilkas Now -julkaisujärjestelmällä. Verkkosivujen/verkkokaupan rakenteesta, ulkoasusta ja toiminnallisuudesta esitetään asiakkaalle ehdotus, jossa asiakkaan toiveet on pyritty huomioimaan. Ehdotus käsittää etusivun ulkoasun ja navigointivalikon rakenteen. Ehdotuksessa käytetään tarvittaessa väliaikaisesti kuvapankkikuvia ja mallitekstejä. Alasivuille tehdään yhdenmukainen tyyli ja värimaailma. Erilliset alasivuehdotukset sovitaan ja hinnoitellaan erikseen. Ehdotusta muokataan asiakkaan palautteen/julkaisujärjestelmän ominaisuuksien/tilatun palvelun mahdollistamissa rajoissa enintään kaksi kertaa. Mahdolliset lisäpalaverit sovitaan ja hinnoitellaan tarpeen mukaan erikseen. Kun asiakas on hyväksynyt verkkosivujen/verkkokaupan rakenteen, ulkoasun ja toiminnallisuuden, lisätään verkkosivuille/verkokauppaan tulevat sisällöt asiakkaan toimittamassa muodossa. Verkkokauppaan lisätään tarjouksessa sovittu määrä tuotteita. Tuote vaihtoehdoilla voi sisältää enintään 2 tuotevaihtoehtojen ominaisuutta (esim. väri ja koko) ja yksi ominaisuus voi sisältää enintään 5 vaihtoehtoa. Sisällöt tulee toimittaa sellaisessa muodossa, että ne ovat helposti ymmärrettävissä ja kopioitavissa. Sisällöt tulee toimittaa viikon sisällä verkkosivujen ulkoasun hyväksymisestä sähköisesti osoitteeseen aineisto@okapit.fi. Kuvankäsittely sovitaan ja hinnoitellaan tarvittaessa erikseen. Käyttökoulutus verkkosivujen sisällönhallintaan toteutetaan tilatusta palvelusta riippuen videoneuvotteluna, erikseen sovittuna ajankohtana tai kirjallisena ohjeena. Verkkosivujen/verkkokaupan julkaisu Verkkosivujen/verkkokaupan julkaisu sovitaan asiakkaan kanssa. Asiakas vastaa sen jälkeen sivustolle tekemistään muutoksista/päivityksistä. Mikäli asiakas toimittaa tämän jälkeen Okap-IT:lle sisältöjä tai esittää muutospyyntöjä, sovitaan lisätöistä erikseen asiakkaan kanssa. Lisätyöt tehdään pääsääntöisesti tuntityönä 80€/tunti. Mikäli verkkotunnus siirtyy Nettitakomolle, asiakas toimittaa verkkosivujen julkaisua varten Okap-IT:lle verkkotunnuksen välittäjän vaihtoavaimen tai AUTH-ID koodin, jonka Okap-IT toimittaa Nettitakomolle. Mikäli verkkotunnus ei siirry Nettitakomolle, asiakas toimittaa tarvittavat nimipalvelintiedot verkkotunnuksen ylläpitäjälle uuden verkkosivuston julkaisua varten. Verkkosivujen/verkkokaupan ylläpito Verkkosivujen/verkkokaupan ylläpito tulee tarjouksessa sovitun yhteistyökumppanin kautta. Okap-IT hoitaa ylläpidon tilaamisen asiakkaalle yhteistyökumppanilta ja yhteistyökumppani toimittaa asiakkaalle palveluun liittyvät asiakirjat ja laskun. Yhteistyökumppani toimittaa Okap-IT:lle projektin ajaksi käyttöön tarvittavat tunnukset. Asiakas voi vaihtaa palvelun salasanan, kun verkkosivu on saatu valmiiksi. Asiakas vastaa tarvittaessa vanhojen sähköpostien talteenotosta ja uusien sähköpostilaatikoiden luomisesta Nettitakomon palveluun. Sisällöntuotanto ja tekninen hakukoneoptimointi Mikäli asiakas on tilannut lisäpalveluna teknisen hakukoneoptimoinnin/sisällöntuotannon, ne tehdään ennen verkkosivujen julkaisua. Okap IT haastattelee asiakasta puhelimitse ja kirjoittaa vastausten pohjalta sivustolle tulevat sisällöt (yritysesittely, palveluiden esittely). Asiakas tarkistaa sisällöt ja ilmoittaa Okap-IT:lle sähköpostitse mahdolliset korjaukset ennen sivuston julkaisua. Tekninen hakukoneoptimointi tehdään verkkosivuilla olemassa olevan sisällön pohjalta. Asiakas voi ilmoittaa max 10 kpl alan tärkeitä avainsanoja, joita voidaan lisätä mm. kuvien Alt-teksteihin. Tekninen hakukoneoptimointi ei takaa automaattisesti hyvää löydettävyyttä hakukoneista, mutta antaa hyvät perusvalmiudet digimarkkinoinnille ja hakukonelöydettävyydelle. Verkkosivujen päivityspalvelu Okap-IT Ky tarjoaa verkkosivujen päivityspalvelua WordPress - ja Weebly julkaisujärjestelmillä toteutetuille verkkosivuille. Päivityspalvelu räätälöidään asiakaskohtaisesti ja laskutetaan tuntityönä voimassaolevan hinnaston mukaisesti. Palveluun ei kuulu tekstisisällön tuottaminen eikä graafinen suunnittelutyö. Mini-Okapi -palvelun sisältö on kiinteähintainen palvelu, jonka sisältö räätälöidään asiakaskohtaisesti. Asiakas toimittaa Okap-IT:lle päivityspalvelun ajaksi verkkosivujen päivitystunnukset. Päivitykset tehdään etänä. Päivitykset pyritään tekemään asiakkaan toiveiden mukaisesti, kuitenkin huomioiden olemassa olevan sivuston/alustan mahdolliset rajoitteet. Okap-IT:een vastuulla ei ole, mikäli sivuston päivityksen yhteydessä ilmenee tarve tehdä php-tai muita ohjelmistopäivityksiä. Asiakas selvittää ja hoitaa tarvittavat päivitykset kuntoon sivustoa ylläpitävän tahon kanssa. Mikäli olemassa olevalle sivustolle on tarvetta tilata maksullisia lisäosia tai päivittää palvelutasoa, niistä keskustellaan erikseen asiakkaan kanssa. Asiakas toimittaa sivustolle lisättävät sisällöt sähköpostitse osoitteeseen aineisto@okapit.fi. Sisällöt tulee toimittaa sellaisessa muodossa, että ne ovat helposti ymmärrettävissä ja kopioitavissa ja ne tulee toimittaa viikon sisällä tarjouksen hyväksymisestä. Sisällöt lisätään verkkosivuille asiakkaan toimittamassa muodossa. Asiakas vastaa sivustolle toimittamansa sisällön oikeellisuudesta, käyttö- ja tekijäinoikeuksista ja lainmukaisuudesta. Logon suunnittelu Logon suunnittelu voidaan aloittaa kun asiakkaalle on tehty alkukartoitus puhelimen/videoneuvottelun kautta tai sovitusti asiakkaan luona (Kuopion tai Siilinjärven alueella). Graafikko suunnittelee digitaalisesti piirtämällä 3-5 logoluonnosta, joissa asiakkaan toiveet on pyritty huomioimaan. Luonnokset lähetetään asiakkaalle katsottavaksi sähköpostin liitteenä. Asiakas valitsee logoluonnoksista yhden, johon hänellä on mahdollisuus esittää tarvittaessa kaksi kertaa muutostoiveita, kunnes logon ulkoasu ja väritys varmistuvat. Tämän jälkeen logo viimeistellään valmiiksi lopulliseen muotoon. Valmiissa logossa on tarvittavat tiedostomuodot esimerkiksi painotalojen palveluissa käytettäväksi. Kolmiulotteisten muotojen ja heijastumien tekeminen eivät sisälly hintaan. Niistä voidaan sopia tarvittaessa erikseen. Esitteen/käyntikortin/mainoksen tms. suunnittelu Suunnittelu voidaan aloittaa kun asiakkaalle on tehty alkukartoitus puhelimen/videoneuvottelun kautta tai sovitusti asiakkaan luona (Kuopion tai Siilinjärven alueella). Alkukartoituksessa kuullaan asiakkaan toiveet esitteen ulkoasun suhteen. Samalla sovitaan esitteen koko sekä esitteeseen laitettava sisältö. Palaverin pohjalta suunnitellaan asiakkaalle ehdotus esitteen ulkoasusta, johon asiakkaalla on mahdollisuus esittää tarvittaessa kaksi kertaa muutostoiveita. Asiakas toimittaa esitteeseen tulevat tiedot, kuvat (hyvä resoluutio) ja logon (vektorimuodossa) sähköpostitse osoitteeseen aineisto@okapit.fi. Tämän jälkeen esite viimeistellään digitaaliseen tai painokelpoiseen muotoon ja toimitetaan asiakkaalle sähköisesti. Muut palvelut Okap-IT tarjoaa yhteistyökumppaneiden tuottamia palveluja. Palvelut/palveluntuottajat ovat: Hostingpalvelut/Nettitakomo Oy, Verkkokauppa-alusta/Vilkas Group Oy. Palvelun tuottaja laskuttaa palvelun kustannukset suoraan asiakkaalta. Palveluun sovelletaan kunkin palveluntarjoajan sopimusehtoja. Asiakkaalla on mahdollisuus tutustua sopimusehtoihin ennen tarjouksen hyväksymistä. Maksuehdot Verkkosivujen ylläpitosopimus on 12 kk ajan määräaikainen ja Nettitakomo laskuttaa asiakkaalta koko vuoden maksun yhdessä erässä palvelun tilaushetkellä. Palvelu ja tunnukset aktivoituvat, kun asiakas on maksanut laskun. Tarjouksessa sovittu palvelukokonaisuus laskutetaan kahdessa erässä. Ensimmäinen osa, 50% laskutetaan, kun tarjous on hyväksytty ja loput 50% laskutetaan, kun tarjouksen mukainen työ on saatu valmiiksi. Okap-IT:llä on kuitenkin oikeus laskuttaa avoinna oleva loppusumma viimeistään 45 vrk kuluttua tarjouksen hyväksymisestä, mikäli projekti on viivästynyt Okap-IT:stä riippumattomasta syystä. Maksuehtona 14 pv netto, viivästyskorko on korkolain mukainen. Verkkosivujen päivityspalvelu laskutetaan, kun tarjouksen mukainen työ on saatu valmiiksi. Maksuehtona 7 pv netto, viivästyskorko on korkolain mukainen. |